Lista mea de bloguri

Like my blog?

vineri, 1 iulie 2011

Un zambet frumos!




Un zambet frumos, care dezvaluie dinti ingrijiti si sanatosi, este o adevarata incantare pentru orice privitor. Din punctul meu de vedere, forma sprancenelor si zambetul frumos sunt cele mai importante componente anatomice ale chipului, avand puterea de a modifica radical fumusetea si expresivitatea fetei.
Am ales sa scriu acesta postare in urma unei experiente personale care mi-a modificat complet perceptia asupra ingrijirii dintilor. Pana de curand, nu am avut  nici o problema cu dantura, nici macar o carie cat de mica, iar acest lucru, din pacate, m-a facut sa ma tin departe de cabinetele stomatologic, crezand ca o periajul regulat al dintilor este suficient pentru sanatatea lor. Nimic mai gresit, pentru ca este absolut obligatoriu sa efectuam controlul stomatoligic periodic de preventie. Acum  cateva luni, gingiile mele au inceput sa sangereze ingrozitor, la fiecare periaj, ba chiar si spontan. Am inceput sa folosesc pasta de dinti Paradontax, dar nici o imbuntatire. Gingia de jos arata foarte urat, nu mai era roz si sanatoasa, ci inflamata si rosie. Ceea ce m-a determinat sa ajung la dentist a fost un cupon de reducere achiztionat de pe unul din multele site-uri de cupoane, care mai nou au creat o adevarata isterie. Am ajuns asdar la cabinetul medical de pe Nicolae Titulescu, constienta ca nu imi face nici o onoare faptul ca nu mai vizitasem vre-un cabinet stomatologic de cativa ani. Domnisoara doctor mi-a confirmat ceea ce banuiam deja, si anume faptul ca depunerile de tartru au ajuns sa inflameze gingia, ceea ce a condus in cele din urma la sangerarea acesteia. Din acest motiv, trebuie efectuat periodic un detartraj, care, apropo, nu este o procedura neplacuta sau dureroasa, fiind mai nou efectuat cu ultrasunete. Dupa detartraj, se efectueaza un periaj profesional care are rolul de a indeparta orice depunere de placa bacteriana sau pete de pe suprafata dintilor. In afara de aceste proceduri, sigur ca trebuie sa avem o igiena dentara riguroasa, sa ne periem dintii macar de doua ori pe zi (obligatoriu dimineata si seara), iar dupa fiecare masa sa mestecam o pastiluta de guma (pentru ca de cele mai multe ori nu avem acces la pasta si periuta pe durata zileli).O igiena corecta a dintilor presupune indepartatea pietrei de pe dinti, tratarea cariilor usoare, refacerea lucrarilor incorect realizate si un periaj adecvat. Un periaj dentar corect se realizeaza cu ajutorul intrumentelor de curatare dentara precum periuta de dinti sau ata dentara (http://www.garbo.ro/)
Am mai aflat ca folosirea apei de gura este obligatorie, si nicidecum un moft, pentru ca doar apa de gura indeparteaza complet, din toata gura, bacteriile ramase. Mi s-a recomndat Listerine, care pare a fi  cea mai buna de pe piata. De asemnea, este foarte bine sa utilizam ata dentara, care este singurul intrument care patrunde si curata spatiile dintre dinti. Recomand Oral B Essential floss sau Satin floss.
Cica si periutele electrice ar face treaba buna, eu am gasit diverse modele pe internet, dar cel mai mult mi-a placut acesta (raport calitate-pret)- Oral B by Braun D 16 pe care o gasiti aici
Ca o completare de final, m-am documentat si asupra procedurilor de albire, pentru ca vroiam sa fac acest lucru. Imi doresc dinti cu doua-trei nuante mai albi si am inteles ca ar fi foarte eficiente benzile Creps White Strips, care desi au un pret maricel isi fac destul de bine treaba.

Denstistii cu care am vorbit insa sunt destul de impotrica acestor proceduri, care ataca smaltul dintilor si duc la hipersensibilitate dentinara! Vroiam si eu sa imi achizitionez Creps WS, dar sunt cam indecisa acum. Oricum sunt mai "sanatoase" decat albirea profesionala din cabinete, intru-cat medicii utilizeaza solutii cu concentratie 45% peroxid, ceea ce ataca foarte mult smaltul dintilor, in vreme ce benzile din comert au doar 6-10% peroxid. Cel putin asa am inteles de la dentista la care am fost... In concluzie, nu pot decat sa ma recomand sa va ingrijiti dintisorii si sa aveti zambete cat mai frumoase!

3 comentarii:

  1. Daca nu ai deja pensula E 25 de Sigma te invit la giveawayul meu! http://imperfectiune-diafana.blogspot.com/2011/06/my-first-giveaway-by-sigma.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat si eu listerin si mi se pare o apa de gura destul de buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este mai eficienta decat celelalte din comert, dar si pretule putin mai mare...

      Ștergere

ShareThis