Lista mea de bloguri

Like my blog?

miercuri, 9 februarie 2011

Antiperspirante si deodorante

Postarea de astazi va trata un subiect mai "delicat", si anume transpiratia si combaterea acesteia. Mi s-a cerut foarte mult sa scriu despre acest subiect, un numar foarte mare de fete plangandu-se ca deodorantele pe care le folosesc nu mai sunt eficiente dupa una sau doua saptamani (bineinteles, in conditiile in care igiena lor personala este una foarte buna. Recunosc ca mi s-a intamplat si mie sa mi se para ineficiente majoritatea deodorantelor/ antiperspirantelor, asa ca inteleg perfect cat de frustranta este aceasta problema!

Definitia transpiratiei spune ca “Transpiratia este un proces fiziologic normal prin care glandele sudoripare elimina apa in care se afla dizolvate clorura de sodiu, uree, potasiu si materii grase. Rolul transpiratiei este acela de a regla temperatura corpului (procesul de evaporare al transpiratiei raceste pielea), dar si de a apara pielea de infectii si de a elimina celulele moarte.” Transpiratia nu miroase, dar in contact cu bacteriile aflate pe suprafata pielii noastre se degaja un miros neplacut. Asadar, teoretic transpiratia este "buna" pentru organism si nu ar trebui impiedicata, ci doar gasite solutii prin care mirosul neplacut sa fie indepartat. Aluminiul si parabenii sunt principalele substante vinovate de blocarea transpiratiei, asadar ar trebui sa gasim produse care sa nu contina parabeni, aluminiu sau derivati ai acestor compusi. Documentandu-ma pe internet pentru acest post, am intalnit foarte multe site-uri care recomanda prepararea de deodorante "home-made", care sunt cica si foarte eficiente. Principalul compus al acestor deodorante este bicarbonatul de sodiu, iar o reteta home made ar suna cam asa:
Un deodorant pudra foarte simplu se face din:
- 60% bicarbonat de sodiu macinat in rasnita de cafea
-40% amidon alimentar
Bicarbonatul de sodiu se pune intr-un recipient de la o fosta pudra (sau solnita draguta cu capac), se adauga amidonul si apoi 20-30 de picaturi de ulei esential. Pot si folosite diverse uleiuri esentiale, precum ceai verde, lamaie, lavanda, menta etc (sursa: http://www.medicina-naturista.ro)

Daca sunteti ca mine, atunci cu siguranta o sa vi se para prea complicat sa experimentati astfel de retete acasa... Dar ce ramane de facut daca, la doua-trei ore dupa dus si aplicarea unui deodorant, nu ne mai simtim la fel de fresh precum ar trebui? O sa incerc in continuare sa va spun ce m-a ajutat pe mine si care sunt produsele din comert/farmacii pe care le consider cele mai bune!

Deo stick Ever Shield de la Forever Living Products(cu aloe vere) - este un deodorant  natural. Producatorul spune:
"asigura o protectie eficientã, timp de 24 de ore, împotriva mirosului neplãcut al transpiratiei. Poate fi folosit dupã îmbãiere sau imediat dupã epilarea cu cearã, fãrã a provoca usturime. Produsul se aplicã usor si nu pãteazã îmbrãcãmintea. Forever Living Products (FLP) vã oferã proprietãtile deodorante ale Aloei Vera într-o formulã ce nu contine substantele nocive, întâlnite în compozitia altor produse de gen, ce pot dãuna sãnãtãtii pielii.  Nu contine sãruri de aluminiu !"  Eu cred ca e intr-adevar un deodorant bun, care te protejeaza impotriva mirousrilor neplacute intreaga zi. Este destul de mare (92 de grame) si lasa pielea sa transpire, fara insa sa miroase neplacut. Nu contine saruri de aluminiu, ceea ce e un mare plus! Nu imi place insa ca nu miroase nicicum, sau cel putin nu miroase bine, iar asta, desi aparent e un lucru bun, insemnand ca nu contine parfum, mie nu imi place! Imi place ca pe parcursul zilei sa simt mirosul de deodorant, ceea ce imi da o senzatie de fresh. L-am cumparat o data si desi a fost eficient nu l-am mai cumparat... chiar ma deranjeaza chestia cu mirosul, mai ales ca are un usor miros de ...medicament, parca. Costa 30-35 ron.




 Sebamed - Deo Fresh. Ce spun producatorii:


  • deodorant fara saruri de aluminiu, cu efect de lunga durata, recomandat pentru pielea sensibila; nu inhiba transpiratia, sustine functionarea normala a glandelor sudoripare, asigura atat prospetinea cat si ingrijirea pielii; ingredientii biologici activi indeparteaza mirosul neplacut al transpiratiei

  • datorat bacteriilor, chiar la nivelul glandelor sudoripare fara a le afecta functionarea, are un pH de 5.5 care prin valoarea mentine protectia biologica naturala a pielii inhiband dezvoltarea bacteriilor, nu contine saruri de aluminiu, nu contine coloranti, nu contine parabeni, nu contine conservanti, hipoalergenic, eficienta si tolerabilitate maxime la nivelul pielii confirmate in teste dermatologice.


    Mie nu  mi-a placut roll-on-ul de la Sebamed in mod deosebit, in sensul ca aveam asteptari mai mari de la el daca e sa ma iua dupa descriere. In plus costa vre-o 26 de ron si nu se diferentiaza de restul deodorantelor mai "comerciale" cuma r fi Dove, Rexona, Lady's Speed Stick etc decat prin compozitia mult mai "sanatoasa". L-am pus totusi in acest post pentru ca am prietene foarte multumite de el... Poate in cazul vostru va functiona...


    Burjois Deo Roll On - Sunt destul de eficiente, adica mai eficiente decat cele majoritatea, au un miros placut, nu usuca pielea si se gasesc intr-o multime de variante. Preferatul meu este cel roz, dar il alternez cu cel verde. Miros super bine si nu lasa urme. Din pacate, desi nu contine alcool, contine aluminiu! este totusi un produs eficient. Daca nu va place varianta roll-on, se gaseste si sub forma de spray. In  aceeasi categorie as incadra si Jardins du Monde Deo Roll On - Yves Rocher.   De asemnea nu contin alcool si contin numeroase ingrediente de origine vegetala. Din pacate, si acestea contin clorhidrat de aluminiu. Preferatele mele sunt Lotus Flower (varianta roz) si Cotton Flower (cu un parfum mai discret). Ambele (atat Burjois cat si YR) costa in jur de 15 lei.  

    Tip:  ca sa fie cu adevarat eficiente, recomand alternarea a doua sau trei variante de parfum sau chiar tipuri diferite de deodorant. Astfel, pielea nu se obisnuieste cu deodorantul si acesta este mult mai eficient! Mai mult, nici voi nu o sa va obisnuiti cu mirosul (stiti cum e cand nu mai simtim mirosul parfumului preferat dupa o folosire indelungata :( ) si veti simti tot timpul un parfum fresh :D Aaaa... si inca ceva: chiar daca pe corp folosesc un gel de dus (nu pot sa ma spal cu sapun, mi se usuca ingrozitor pielea), folosesc pt axila un sapun antibacterian, cum ar fi Protex.





    Vichy 48h Deo Roll-On - am testat prima data varianta 24h. Mi se parea destul de "dubios" sa am un deodorant ce rezista 48 de ore, avand in vedere ca fac dus cel putin o data pe zi :)) Totusi, este o diferenta intre varianta 24 si cea 48h. Si anume, corpul meu reactioneaza la cel de 24h ca la majoritatea deodorantelor, si il respinge dupa aproximativ doua saptamani (more or less). Nu s-a intamplat la fel cu cel 48h, de care am fost foarte multumita! Nu contine alcool, dar contine si acesta aluminiu... In schimb, are proprietati calmante datorita continutului de apa termala si miroase super bine. Per total, cu aluminiu sau fara, imi place mult acest deodorant, desi nu sunt deloc o fana a produselor Vichy! Singurul inconvenient este pretul, costa cam 31 de lei, destul de mult as zice...

    In concluzie, mi se par mai ok deodorantele cu aluminiu, sunt mai eficiente, dar mai nocive si am inteles ca aluminiul ar fi responsabil si de aparitia cancerului la san! Mi-ar placea sa am curaj sa incerc varianta home-made... daca incercati voi, let me know!

    Va pup!


    3 comentarii:

    1. foarte interesant! chiar am si eu problema asta.. o sa iti urmez sfaturile si te anunt. pupici

      RăspundețiȘtergere
    2. salut din nou! eu am auzit de INFASIL se gaseste doar in italia si e foarte bun.Recomandat in special pentru persoanele cu alergii la celelalte deodorante.
      Abia am asteptat sa mai postezi ceva.:d

      RăspundețiȘtergere
    3. @beautyaddict - astept sa imi spui daca ti-am fost de folos:
      @ Anonim - nu am auzit de acest produs, dar multumesc de recomandare :) ma bucur din suflet ca iti place blogul. pupici

      RăspundețiȘtergere

    ShareThis